Definities
  1. Bramkamp Car Mediation: Bramkamp Car Mediation, gevestigd te Venlo onder KvK nr. 86539302.
  2. Klant: degene met wie Bramkamp Car Mediation een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Bramkamp Car Mediation en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 1 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden
  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Bramkamp Car Mediation.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Artikel 4 - Prijzen
  1. Alle prijzen die Bramkamp Car Mediation hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen die Bramkamp Car Mediation hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Bramkamp Car Mediation te allen tijde wijzigen. 
  3. Partijen komen voor een dienstverlening door Bramkamp Car Mediation een totaalbedrag als richtprijs overeen, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  4. Bramkamp Car Mediation is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken. 
  5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Bramkamp Car Mediation de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is. 
  6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  7. Bramkamp Car Mediation heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen. 
  8. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Bramkamp Car Mediation prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  9. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Bramkamp Car Mediation op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn
  1. Bramkamp Car Mediation mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen. 
  2. De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering  te hebben voldaan.
  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Bramkamp Car Mediation de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen. 
  4. Bramkamp Car Mediation behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 - Betalingen en betalingstermijn
Artikel 8 - Gevolgen niet tijdig betalen
  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Bramkamp Car Mediation gerechtigd de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Bramkamp Car Mediation. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Bramkamp Car Mediation zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Bramkamp Car Mediation op de klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Bramkamp Car Mediation, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Bramkamp Car Mediation te betalen.
Artikel 15 - Vergoeding van bezorgkosten
Artikel 18 - Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 20 - Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Bramkamp Car Mediation te verrekenen met een vordering op Bramkamp Car Mediation.

Artikel 27 - Verzekering
  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van Bramkamp Car Mediation die bij de klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De klant geeft op eerste verzoek van Bramkamp Car Mediation de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 31 - Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Bramkamp Car Mediation enkel een  inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 33 - Uitvoering van de overeenkomst
  1. Bramkamp Car Mediation voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. Bramkamp Car Mediation heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant. 
  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Bramkamp Car Mediation tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Bramkamp Car Mediation tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
Artikel 34 - Informatieverstrekking door de klant
  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Bramkamp Car Mediation.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Bramkamp Car Mediation de betreffende bescheiden. 
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Bramkamp Car Mediation redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
Artikel 35 - Duur van de overeenkomst betreffende een dienst
  1. De overeenkomst tussen Bramkamp Car Mediation en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. 
  2. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
  3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de klant Bramkamp Car Mediation schriftelijk in gebreke stellen.
Artikel 38 - Opzeggen overeenkomst dienst voor onbepaalde tijd 
  1. De klant kan een overeenkomst voor een dienst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van  2 maanden.
  2. Een consument heeft het recht een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 40 - Geheimhouding
  1. De klant houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van Bramkamp Car Mediation ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Bramkamp Car Mediation waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Bramkamp Car Mediation schade kan berokkenen.
  3. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheimhoudt. 
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant
    • die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht 
  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 41 - Boetebeding
  1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.
    • is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 1.000
    • is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 5.000
  2. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  3. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade. 
  4. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Bramkamp Car Mediation waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.
Artikel 42 - Vrijwaring

De klant vrijwaart Bramkamp Car Mediation tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Bramkamp Car Mediation geleverde producten en/of diensten.

Artikel 43 - Klachten
  1. De klant dient een door Bramkamp Car Mediation geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Bramkamp Car Mediation daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 
  3. Consumenten dienen Bramkamp Car Mediation uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Bramkamp Car Mediation in staat is hierop adequaat te reageren. 
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Bramkamp Car Mediation gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 44 - Ingebrekestelling
  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Bramkamp Car Mediation.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Bramkamp Car Mediation ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Artikel 45 - Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als Bramkamp Car Mediation een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Bramkamp Car Mediation verschuldigd zijn.

Artikel 46 - Aansprakelijkheid Bramkamp Car Mediation
  1. Bramkamp Car Mediation is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien Bramkamp Car Mediation aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. Bramkamp Car Mediation is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien Bramkamp Car Mediation aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Artikel 47 - Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Bramkamp Car Mediation vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Artikel 48 - Recht op ontbinding
  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Bramkamp Car Mediation toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Bramkamp Car Mediation niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Bramkamp Car Mediation in verzuim is. 
  3. Bramkamp Car Mediation heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Bramkamp Car Mediation kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.
Artikel 49 - Overmacht
  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Bramkamp Car Mediation in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Bramkamp Car Mediation kan worden toegerekend in een van de wil van Bramkamp Car Mediation onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Bramkamp Car Mediation kan worden verlangd. 
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 
  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Bramkamp Car Mediation 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Bramkamp Car Mediation er weer aan kan voldoen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 
  5. Bramkamp Car Mediation is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.
Artikel 50 - Wijziging van de overeenkomst
  1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan. 
  2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.
Artikel 51 - Wijziging algemene voorwaarden
  1. Bramkamp Car Mediation is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Bramkamp Car Mediation zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Artikel 52 - Overgang van rechten
  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Bramkamp Car Mediation. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Artikel / - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Bramkamp Car Mediation bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel / - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Bramkamp Car Mediation is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Bedrijf

+31 0612345678
cedric@bramkampcm.nl
2022 © Bramkamp Car Mediation